Menu
Your Cart

Garantie

Garantie termijnen:

Benzine scooters Sym:
3 jaar volledige fabrieksgarantie (vanaf factuurdatum aankoop) wanneer het onderhoud door Förster Bikes is uitgevoerd.*

Benzine scooters GTS:
1 jaar fabrieksgarantie op scooter 3 jaar op motor (vanaf factuurdatum aankoop) wanneer het onderhoud door Förster Bikes is uitgevoerd.*

Benzine scooters Vespa/Piaggio/Peugeot/Bye-bike:
2 jaar volledige fabrieksgarantie (vanaf factuurdatum aankoop) wanneer het onderhoud door Förster Bikes is uitgevoerd.*

Elektrische scooters:
2 jaar volledige fabrieksgarantie (vanaf factuurdatum aankoop) wanneer het onderhoud door Förster Bikes is uitgevoerd.**

 *Indien u het onderhoud laat plegen bij een andere scooter reparateur heeft u 1 jaar fabrieksgarantie.

** Garantie op de accu van een elektrisch voertuig: Lithium accu: 24 maanden | loodaccu: 12 maanden.

 
Garantie voorwaarden:
•In het bezit zijn van het aankoopbewijs.
•U woont binnen een straal van 100km gemeten vanaf ons adres.
•Alle onderhoudsbeurten, als aangeduid in het onderhoudsboekje, tijdig hebben plaatsgevonden.
•Het voertuig conform het onderhoudsschema word onderhouden door een erkende specialist. Indien u de onderhoudsbeurten elders dan 
 bij Förster Bikes laat uitvoeren dient u de facturen hiervan te kunnen tonen, de garantietermijn zal hierdoor worden beïnvloed.
•Reparaties en/of onderhoud die niet door Förster Bikes worden uitgevoerd moeten wel uitgevoerd zijn door een reparateur die dealer is van het merk scooter dat u heeft, de garantietermijn zal   hierdoor worden beïnvloed.
•Wanneer u zelf onderdelen gaat (laat) inbouwen in de motor of zelf het onderhoud van het voertuig gaat uitvoeren kan er geen beroep meer gedaan worden op de garantie.
•De originele onderdelen mogen niet vervangen worden door niet-originele onderdelen. (uitlaat, cilinder, zuiger, bougie, uitlaatdemper etc.)
•Als u aanspraak wilt maken op de garantie mogen de reparatiewerkzaamheden uitsluitend uitgevoerd worden door Förster Bikes

De Garantie dekt niet:
•Normale slijtage en beschadiging veroorzaakt door het gebruik van het voertuig, zijnde geen materiaal- of constructiefout, zijn als dusdanig niet gedekt door de garantie: de vervanging van binnen- en   buitenbanden, lampen, bougies, zekeringen, rubberen onderdelen, rem- en frictiedelen, alle keerringen, remschijven of trommels, riemen, filters, accu’s, kettingen, tandwielen, wielspaken en niet genoemde   slijtage delen.
•Onderhoudswerkzaamheden zoals: olie verversen, smeren, afstellen, reinigen, kleppen en spanning bijstellen enz.).
•Reparaties veroorzaakt door het gebruik van verkeerde brandstoffen.
•Verstoppingen en niet starten door lange stilstand voertuig.
•Op plastic onderdelen of kuipdelen wordt enkel garantie verleend als er constructiefouten of fabricagefouten worden geconstateerd bij de aflevering van het voertuig aan de klant.
•Verergering van de schade door voortgezet gebruik van het voertuig bij een defect of probleem.
•Schade die opzettelijk is toegebracht door de begunstigde/eigenaar.
•Corrosie of oxidatie van het oppervlak van het chassis, schroeven, uitlaat en alle overige behandelde of onbehandelde onderdelen worden niet gedekt door de garantie.
•Geluiden en trillingen die geen enkele invloed hebben op de betrouwbaarheid, veiligheid en het weggedrag van het voertuig worden niet gedekt door de garantie.
•De 12v startaccu’s worden gedekt voor een periode van 1 maand op voorwaarde dat er minstens 100 km met het voertuig is gereden. Voor het behoud van uw accu adviseren wij een druppellader.
•De schade die voortvloeit uit nalatigheid, een verkeerd gebruik, het niet naleven van de in de gebruikshandleiding vermelde aanwijzingen.
•Aanvullende niet door Förster Bikes gemonteerde onderdelen of aanpassingen(bijv: opvoer cdi of ecu, alarmen, radio, lampen enz.).
•Eventueel ophalen en terug bezorgen van de scooter

Belangrijke informatie over accu's van elektrische voertuigen: 
•Bij niet correct gebruik kan de levensduur van de accu worden verkleind of kunnen ze zelfs kapot gaan. Wij adviseren altijd om de accu op kamertemperatuur op te slaan, opgeladen rond 50%.
•Het beste is een laadcyclus (de tijd dat de accu aan de lader ligt) van 6 tot maximaal 10 uur continu. Uiteraard kan het laadproces per product verschillen.
•Denk eraan dat de accu door zelfontlading langzaam leeg loopt. De capaciteit van een accu neemt ook af bij lage temperaturen. Het opladen van de accu kun je dan ook het best binnenshuis doen. Of in ieder geval in een ruimte die op kamertemperatuur is.
•De actieradius van een accu kan bij lage temperaturen met een kwart afnemen. Anders gezegd: in de winter haal je minder kilometers uit je accu dan in de zomer. Dit verschil kan oplopen tot 25 procent. Om je   accu zo lang mogelijk goed te houden is het beste advies om hem te blijven gebruiken. Ook in de winter.
•Een zogenaamde diepteontlading, waarbij de resterende capaciteit van de accu onder de 5% komt, kan een lithium accu onherstelbaar beschadigen. Daar is hij weliswaar tegen beschermd – een chip schakelt de   accu uit wanneer die grens van 5% is bereikt, maar een goede vuistregel is de accu opladen als er nog zo’n 20% van de capaciteit over is.
•De rij-afstand, uithoudingsvermogen en prestaties van de accu zijn niet gedekt door de garantie. Gaat de accu kapot vanwege diepontlading (dit vind plaats als een lege accu, na het rijden of door het leeglopen   bij stilstand, niet direct wordt opgeladen ''let hier dus goed op!'') dan geldt er ook geen garantie.